Hranljiva i lekovita miso pasta



Hranljiva i lekovita miso pasta

Miso je pasta koja se dobija dugotrajnim procesom fermentacije sojinih zrna, ječma, soli, pirinča, a katkad i pšenice. Osim za kuvanje, miso se koristi i kao lek, zbog svojih specifičnih lekovitih svojstava, pre svega u cilju poboljšanja rada probavnog sistema.

Kako nastaje miso? Procesom fermentacije, dolazi do potpunog razgrađivanja sojinih zrna i žitarica na hranljive sastojke, koji se kasnije veoma lako vare. Miso sadrži visok procenat bakterija Lactobacillus, kao i enzima koji pomažu varenju i probavi.

Takođe, miso pasta je veoma bogata ugljenim hidratima, vitaminima, mineralima, proteinima, esencijalnim uljima i aminokiselinama (ima ih čak 18). Miso se može koristiti kao dodatak svim jelima, sosovima, varivima i testeninama, kao i namazima, a zbog izuzetno dobro izbalansiranih hranljivih sastojaka preporučuje se i za svakodnevnu ishranu.

U Japanu se proizvodi na stotine vrsta misoa, sa različitim bojama i ukusima, dok je kod nas, zreli miso obično tamnije boje, jakog ukusa, bez potrebe dodavanja bilo čega.


Vrste misoa

Najpoznatije vrste misoa su: kome miso, hačo miso, mugi miso.

Kome miso – sadrži pored soje i pirinač.

Mugi miso - pravi se od ječma i brže se fermentiše od soja misoa.

Hačo miso - se priprema samo od sojinog zrna, i procentualno je najbogatiji belančevinama.

Lekovitost misoa

Miso sadrži enzime koji pospešuju i pomažu varenju, dok je veoma bogat mineralima, što dodatno utiče na uravnotežavanje metabolizma. Takođe, on hrani kožu, krv, ubrzava građenje tkiva i ćelija kože, čime doprinosi i lepoti. Zbog linolinske kiseline i lecitina, koji rastvara holesterol, sprečava posledice kardiovaskularnih oboljenja, arterioskleroze, kao i visokog krvnog pritiska.

Miso jača imuni sistem, ublažava efekte pušenja i alkohola, a utiče i na ublažavanje posledica svih radioaktivnih zračenja.

Recept za miso supu:

Sastojci: 1 šolja tanko iseckanog crnog luka, 4 šolje vode,1,25 do 1,5 supenih kašika misa, vakame alga (oko 7.5 cm), đumbir, naseckani peršun (i drugo povrće u skladu sa makrobiotičkim principima).

Priprema:

Prvo natopite vakame algu u hladnu vodu, i ostavite tako od 3 do 5 minuta, nakon čega ćete je iseckati na komadiće, dužine oko 1,5 cm. Nakon toga stavite vakame algu i luk u lonac i dodajte vodu. Zagrevajte dok voda ne provri, nakon čega smanjite vatru, i kuvajte oko 10-20 minuta, ili dok sastojci ne omekšaju.

Miso sipajte u činiju ili suribači, sipajte četvrtinu šolje miso supe i mešajte dok se miso kompletno ne razmuti. Posle toga, samo dodajte razmućeni miso u supu, i kuvajte na sasvim laganoj vatri još 3 do 5 minuta.

Miso supu možete i ukrasiti mladim lukom, peršunom, đumbirom... Takođe, možete dodati i dajkon, kao i tofu sir, mladi luk, celer, proso, kuvani integralni pirinač, susam..itd.

Miso pastu možete dodati i u običnu supu, kao prirodni začin i sredstvo za soljenje i tako je učiniti znatno zdravijom.

Prijatno!



Tagovano: osnovni principi,


Preporučeni proizvodi


Tofu namaz sa mirođijom

Ovaj posni krem sir od soje izuzetno je pogodan za maza...

Protein surutke WHEY ukus čokolace 200g

Proteini su osnovne gradivne materije svakog tkiva u or...

Dimljeni tofu sir

Napravljen od sojinog sira. Dimljen i sušen na p...

Tofu sir

Sojin sir pripremljen sa originalnim zgušnjivače...

INSPIRASANI VAŠIM UKUSIMA I POTREBAMA!

- Na našem sajtu možete naći sve informacije o našim proizvodima, uslugama, mogućnostima saradnje, ali i o osnovama makrobiotike -

Copyright © 2017 Macrobiotic Prom. All rights reserved.
Izrada sajta by GlobalWebmasters, Consalting by WBS