Hranljiva i lekovita miso pasta



Hranljiva i lekovita miso pasta

Miso je pasta koja se dobija dugotrajnim procesom fermentacije sojinih zrna, ječma, soli, pirinča, a katkad i pšenice. Osim za kuvanje, miso se koristi i kao lek, zbog svojih specifičnih lekovitih svojstava, pre svega u cilju poboljšanja rada probavnog sistema.

Kako nastaje miso? Procesom fermentacije, dolazi do potpunog razgrađivanja sojinih zrna i žitarica na hranljive sastojke, koji se kasnije veoma lako vare. Miso sadrži visok procenat bakterija Lactobacillus, kao i enzima koji pomažu varenju i probavi.

Takođe, miso pasta je veoma bogata ugljenim hidratima, vitaminima, mineralima, proteinima, esencijalnim uljima i aminokiselinama (ima ih čak 18). Miso se može koristiti kao dodatak svim jelima, sosovima, varivima i testeninama, kao i namazima, a zbog izuzetno dobro izbalansiranih hranljivih sastojaka preporučuje se i za svakodnevnu ishranu.

U Japanu se proizvodi na stotine vrsta misoa, sa različitim bojama i ukusima, dok je kod nas, zreli miso obično tamnije boje, jakog ukusa, bez potrebe dodavanja bilo čega.


Vrste misoa

Najpoznatije vrste misoa su: kome miso, hačo miso, mugi miso.

Kome miso – sadrži pored soje i pirinač.

Mugi miso - pravi se od ječma i brže se fermentiše od soja misoa.

Hačo miso - se priprema samo od sojinog zrna, i procentualno je najbogatiji belančevinama.

Lekovitost misoa

Miso sadrži enzime koji pospešuju i pomažu varenju, dok je veoma bogat mineralima, što dodatno utiče na uravnotežavanje metabolizma. Takođe, on hrani kožu, krv, ubrzava građenje tkiva i ćelija kože, čime doprinosi i lepoti. Zbog linolinske kiseline i lecitina, koji rastvara holesterol, sprečava posledice kardiovaskularnih oboljenja, arterioskleroze, kao i visokog krvnog pritiska.

Miso jača imuni sistem, ublažava efekte pušenja i alkohola, a utiče i na ublažavanje posledica svih radioaktivnih zračenja.

Recept za miso supu:

Sastojci: 1 šolja tanko iseckanog crnog luka, 4 šolje vode,1,25 do 1,5 supenih kašika misa, vakame alga (oko 7.5 cm), đumbir, naseckani peršun (i drugo povrće u skladu sa makrobiotičkim principima).

Priprema:

Prvo natopite vakame algu u hladnu vodu, i ostavite tako od 3 do 5 minuta, nakon čega ćete je iseckati na komadiće, dužine oko 1,5 cm. Nakon toga stavite vakame algu i luk u lonac i dodajte vodu. Zagrevajte dok voda ne provri, nakon čega smanjite vatru, i kuvajte oko 10-20 minuta, ili dok sastojci ne omekšaju.

Miso sipajte u činiju ili suribači, sipajte četvrtinu šolje miso supe i mešajte dok se miso kompletno ne razmuti. Posle toga, samo dodajte razmućeni miso u supu, i kuvajte na sasvim laganoj vatri još 3 do 5 minuta.

Miso supu možete i ukrasiti mladim lukom, peršunom, đumbirom... Takođe, možete dodati i dajkon, kao i tofu sir, mladi luk, celer, proso, kuvani integralni pirinač, susam..itd.

Miso pastu možete dodati i u običnu supu, kao prirodni začin i sredstvo za soljenje i tako je učiniti znatno zdravijom.

Prijatno!



Tagovano: osnovni principi,


Preporučeni proizvodi


Bundevin puter

Seme bundeve predstavlja pravu riznicu hranljivih sasto...

Gomasio integralni

Gomasio integralni iz organske proizvodnje.Uz bogatiji ...

Proseni napitak u prahu

Proso je ukusna žitarica blago slatkog ukusa, bez glute...

Musli tropic

Musli je još davne 1900.godine smislio šv...

INSPIRASANI VAŠIM UKUSIMA I POTREBAMA!

- Na našem sajtu možete naći sve informacije o našim proizvodima, uslugama, mogućnostima saradnje, ali i o osnovama makrobiotike -

Copyright © 2017 Macrobiotic Prom. All rights reserved.
Izrada sajta by GlobalWebmasters, Consalting by WBS