Standardne mikrobiotičke preporuke



Standardne mikrobiotičke preporuke

  • Najmanje 50% količine svakog kuvanog obroka treba da se sastoji od integralnih žitarica u zrnu, pripremljenih na različite načine. Među integralne namirnice koje vam preporučujemo spadaju: integralni pirinač, integralna pšenica, hleb od integralne pšenice, čapati od integralne pšenice, rezanci od integralne pšenice, ječam, proso, ovas, ovseni griz, kukuruz u zrnu, kukuruz na klipu, kukuruzni griz, griz od heljde, rezanci od heljde, raž, raženi hleb itd;
  • Približno 5% količine svakodnevne hrane treba da sačinjava miso supa (1-2 činijice). Ova supa ne treba da bude suviše slana. Među njenim sastojcima treba da budu različite vrste povrća, algi, mahunarki i žitarica. Često menjajte recept;
  • Oko 20-30% svakog obroka može sadržavati povrće: 2/3 ovog povrća treba da bude pripremljeno na različite načine, kao što su pirjanje, kuvanje na pari, kuvanje u vodi i pečenje; do 1/3 uzimajte kao sirovu salatu. Izbegavajte majonez i industrijske prelive.
  • Od 10-15% svakodnevne hrane treba da sačinjavaju kuvane mahunarke i alge. Za svakodnevnu upotrebu koristite azuki, leblebije, sočivo, crni pasulj. Ostale mahunarke su samo za povremenu upotrebu. Alge, kao što su hidžiki, kombu, vakame, nori, agar-agar… možete pripremati na različite načine. Ova jela začinite umerenom količinom tamari sosa od soje i morskom solju;
  • Jedanput ili dvaput nedeljno možete jesti malu količinu bele ribe. Način pripremanja menjajte svake sedmice. Dva do tri puta nedeljno možete takođe jesti i neki voćni desert, s tim što ćete koristiti voće koje raste u vašem kraju. Na primer, ako živite u pojasu umerene klime izbegavajte tropsko i suptropsko voće. Nije preporučljivo uzimati voćni sok, mada po veoma toplom vremenu možete da pijete umerene količine takvog soka.
  • Kao zakusku ili da nešto pregrizete, možete uzimati pržene semenke i pržene jezgraste plodove, blago posoljene, kao i sušeno voće i pržene mahunarke;
  • Među napitke koji se preporučuju za svakodnevnu upotrebu spadaju banča čaj, mu čaj, čaj od maslačka, kafa i čaj od žitarica, kao i svaki drugi tradicionalni čaj koji nema aromatični miris i stimulišući efekat;
  • Namirnice koje treba smanjiti na minimum ili izbegavati u oblasti umerene klime jesu sledeće:
  • Meso, životinjske masnoće, životinjsko meso, mlečni proizvodi, buter;
  • Tropsko i suptropsko voće i voćni sokovi; gazirana i veštačka pića; kafa, crni čaj i i svi aromatični stimulativni čajevi, kao što je i naš čaj od nane;
  • Šećer, med, svi sirupi, saharin i razni veštački zaslađivači; pirinčani i ječmeni slad mogu se koristiti u veoma malim količinama da bi se neko jelo zasladilo ako je potrebno;
  • Sve namirnice koje sadrže hemikalije: veštački obojene, tretirane zaštitnim sredstvima, prskane i sa drugim hemijskim dodacima. Sve rafinisane, glazirane žitarice, rafinisano brašno i njihovi derivati, masovno proizvedena industrijska hrana, uključujući sve konzervisane i smrznute namirnice;
  • Ljuti začini, sve aromatične stimulativne namirnice, dodaci jelima i veštačka pića, takođe veštačko sirće;
  • Dodatne preporuke:
  • Ulje za kuvanje treba da bude biljno; ako želite da poboljšate svoje zdravlje, ograničite upotrebu ulja na kvalitetno susamovo i kukuruzno ulje i koristite ga u umerenim količinama;
  • So koju koristite treba da bude nerafinisana morska so. Kao slane začine, možete koristiti tamari sos o soje i miso, pripremljene na tradicionalan način;
  • Preporučuju se sledeći dodaci jelima:
    • Gomasio (10-12 delova prženih susamovih semenki na jedan deo morske soli)
    • Pržena alga kelp u prahu, pržena alga vakame u prahu
    • Umeboši šljive
    • Teka
    • Tamari sos od soje (koristite ga umereno, tako da jelo bude blagog ukusa)
  • Možete jesti redovno 2-3 puta dnevno koliko želite, pod uslovom da je navedeni odnos među pojedinim namirnicama pravilan i da hranu valjano žvaćete. Izbegavajte unošenje svake hrane na 3 sata pre spavanja. Kad ožednite možete popiti malo vode, ali bez leda.
  • Još jedan važan savet: pravilno kuvanje je toliko važno da se svakome preporučuje da kuvanje uči na kursevima ili od iskusnih starijih prijatelja i da isproba recepte koji su dati u makrobiotičkim kuvarima.


Tagovano: preporuke,


Preporučeni proizvodi


Bundevin puter

Seme bundeve predstavlja pravu riznicu hranljivih sasto...

Musli badem

Musli je još davne 1900.godine smislio šv...

Tofu namaz natural

Ovaj posni krem sir od soje izuzetno je pogodan za maza...

Tofu sa mirođijom

Sojin sir pripremljen sa originalnim zgušnjivače...

INSPIRASANI VAŠIM UKUSIMA I POTREBAMA!

- Na našem sajtu možete naći sve informacije o našim proizvodima, uslugama, mogućnostima saradnje, ali i o osnovama makrobiotike -

Copyright © 2017 Macrobiotic Prom. All rights reserved.
Izrada sajta by GlobalWebmasters, Consalting by WBS